Smart Shopping Den Haag

Met het programma Smart Shopping wil de gemeente Den Haag winkelgebieden versterken door samen met het bedrijfsleven en kennisinstellingen nieuwe technologieën te stimuleren en toe te passen.

De gemeente werkt aan projecten en pilots in winkelgebieden op basis van 12 pijlers:

  • open data
  • online shopping platform
  • loyalty
  • smart parking
  • mobiel betalen
  • afhalen en bezorgen
  • service en gastvrij
  • online/offline
  • profilering winkelgebieden
  • profilering ‘local heroes’
  • marketing en events
  • retail living lab

Consumentengedrag verandert in een sneltreinvaart. Online ontwikkelingen hebben een grote invloed op hoe consumenten zich oriënteren, keuzes maken en ervaringen delen. Dit stelt winkelgebieden voor een grote uitdaging. Het is namelijk meer dan ooit belangrijk om samen te werken en in te spelen op trends en ontwikkelingen in de markt.

Digidoen is op dit moment nauw betrokken bij de realisatie van de eerste twee pijlers van dit project: open data en het online shopping platform.